In Shape Saturday: vacation workout tips

beach jog

Source photo

Yes, I’m almost leaving Belgium! Dominican Republic here I come! 11 days of relaxing and sun bathing! Enjoying lovely food and drinks. There is also a downside to this heavenly vacation. My workout routine is “cancelled”! But that doesn’t mean I don’t have to do anything when I’m on holiday. After all those years of traveling I’ve kinda made a routine for myself when it comes to working out. I’ve got some tips:
1. Check if your hotel has a fitness/gym. If it isn’t in your hotel, you can check if there is a local gym in the neighbourhood. Maybe they offer day cards. What I also do before I leave I’ll check for nearby parks or jogging routes. This is an easy and fun way to check out the city. If your going to a resort this isn’t always an option.

2. Pack workout clothes and shoes! If it is the first time you want to work out on a holiday it happens that you forget those things. Shoes are the most important thing! Especially if your going to a sunny country like me you need proper shoes and clothes.

3. You are on holiday! So working out like your used to isn’t going to happen and that isn’t a problem. Just by doing little things like taking the stairs instead of the elevator or walking that extra mile or swimming or playing games on t he beach can make your trip that more active. You can even do sit-ups on your bed at the pool. I try to do those sit-ups at least once a day. When I do all these things I don’t need to feel bad for that extra cocktail! : )

These are the things I try to do when I’m on vacation. I hope there is wi-fi in the hotel en otherwise you’ll get a full report when I get back! My camera is already packed!

Are you going on a trip this year?

Ja, het is bijna zo ver. Dominicaanse Republiek here I come! 11 dagen lekker luieren in de zon en genieten van lekker eten en drinken. Daar is naartoe ook een keerzijde aan. Mijn sportieve prestaties worden op een lager pitje geschoven, maar dat wil niet zeggen dat er helemaal geen activiteit is. Na al de jaren reizen heb ik zo’n beetje een routine in het onderhouden van mijn conditie op vakantie.  Lees hieronder een aantal van de tips waar ik aan denk op vakantie:

1. Kijk na of er in je hotel een fitness ruimte aanwezig is. Als dat niet het geval is kan je altijd eens opzoeken op voorhand of er een fitness zaak in de buurt is die werkt met dagpasjes. Wat ik ook doe als ik naar een stad ga en geen resort is het opzoeken van de looproutes. Als die er zijn is dat een leuke manier om de stad te verkennen en om aan mijn conditie te werken.

2. Pak sportkleren in en zeker je sportschoenen! Als het de eerste keer is dat je van plan bent te sporten op vakantie kan het al wel eens zijn dat je het meest essentiële thuis laat. Sportschoenen! Aangepaste schoenen en kledij zijn een must als je wil gaan sporten. Zeker als je naar een warm land gaat en alleen rokjes en kleedjes meeneemt.

3. Je bent op vakantie! Dus sporten zoals thuis zal er niet aan te pas komen en dat moet ook helemaal niet. Je kan door kleine dingen te doen al veel bereiken. Denk aan de trap nemen in plaats van de lift, een omweg lopen, een wandeling maken, zwemmen, spelletjes op het strand, … Je kan zelfs buikspieroefeningen op je luie strandstoel doen. Die laatste probeer ik minstens elke dag te doen. Dan heb ik toch het idee dat ik mij die extra cocktail kan veroorloven. : )

Dit zijn de tips waar ik mijn zonvakantie toch net iets actiever mee maak. Ik hoop dat er wifi beschikbaar is in het hotel en anders zorg ik voor een uitgebreid verslag als ik weer terug thuis ben. Mijn fototoestel heb ik al in elk geval ingepakt! 

Ga jij nog op vakantie dit jaar?

2 thoughts on “In Shape Saturday: vacation workout tips

Leave a comment